Floorinq » Retourneren

Retourneren

Het kan weleens voorkomen dat je een bestelling of een deel ervan wilt retourneren. Op de pagina herroepingsrecht vind je meer informatie over het herroepen van een bestelling. Hieronder hebben wij de veelgestelde vragen over het retourneren van producten op een rij gezet.

Kan ik mijn producten retourneren en hoe gaat dit in zijn werk?

Je hebt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de producten, de producten te retourneren. Zorg er daarbij wel voor dat de producten, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in oorspronkelijke staat en onbeschadigd zijn. Bij schade of onvolledigheid van de geretourneerde producten wordt de waardevermindering in rekening gebracht. Het retourneren zelf is gratis.

Het retouradres is: Floorinq B.V., de Huufkes 19 in Nuenen

Op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Op maat gemaakte producten zijn alle producten die aan de hand van klantspecifieke maten geproduceerd worden. Hier vindt u meer informatie over het herroepingsrecht.

Hoe, wanneer en binnen welke termijn kan ik mijn bestelling herroepen?

Je hebt een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen op bestellingen, indien het geen op maat gemaakte producten betreft. Deze 14 dagen gaan pas in na levering of na het ophalen van de bestelling. Indien je een bestelling wil herroepen, dien je dat schriftelijk (per mail) aan ons kenbaar te maken. Om je herroeping zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen we je het Modelformulier voor herroeping in te vullen en je ordernummer te vermelden in een mail aan naar [email protected].

Hoe werkt een retourzending?

Indien je een bestelling retour wilt sturen kun je ons binnen 14 dagen nadat je of een door jou aangewezen derde het product heeft ontvangen, een verzoek tot herroeping indienen. Als je je herroepingsrecht wil uitoefenen, dien je dat schriftelijk (per mail) aan ons kenbaar te maken. Om de herroeping zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen wij je het Modelformulier voor herroeping in te vullen en je ordernummer te vermelden in je mail aan [email protected]

Nadat wij het verzoek ontvangen en via mail bevestigd hebben, ontvang je een bezorgkalender zodat wij zo spoedig mogelijk de bestelling kunnen ophalen. Indien de bestelling per pakketpost is verstuurd, ontvang je een retourlabel van PostNL. Retourneren is gratis als je gebruik maakt van PostNL. Hier zijn in dit geval geen extra verzendkosten aan verbonden. Kies je ervoor om een andere vervoerder te gebruiken, dan zijn de verzendkosten voor je eigen rekening.

De meeste bestellingen zijn echter van een te groot volume en het retourneren hiervan vindt plaats via eigen transport. Na het invullen van de bezorgkalender, word je per e-mail op de hoogte gesteld van de datum dat wij de retourzending af komen halen. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Indien wij constateren dat er meer gebeurd is dan enkel het inspecteren van de levering waardoor er schade is ontstaan aan het geleverde product, is het mogelijk dat de klant aansprakelijk is voor de ontstane waardevermindering.

Hoe annuleer ik mijn bestelling (nog voor levering)?

Stuur een mail naar [email protected] indien je de geplaatste bestelling wilt annuleren en deze nog niet geleverd is. Als je bestelling is geannuleerd, ontvang je hiervan een bevestiging. Wij streven ernaar het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug te storten, maar doet dit uiterlijk binnen 14 dagen na de annulering (herroeping) van de bestelling.

Winkelwagen
Scroll naar top
Deel